مصاحبه با هنرمندان؛ زکریا قربانی یکنمی و فرزند گرامی ایشان خانم مهسا قربانی – ۹۴/۵/۱۷

Warning: fread(): Length parameter must be greater than 0 in /home/ammarlou/domains/ammarlou.ir/public_html/wp-content/plugins/bottom-of-every-post/bottom_of_every_post.php on line 32
Mahsa ghorbani (5)

 

 

 

 

 

 

 

ابتدا متن گفتگو با آقای زکریا قربانی یکنمی و در ادامه مصاحبه فرزند گرامی ایشان خانم مهسا قربانی را مشاهده کنید:

zekariya ghorbani

 

الف: معلمی

 

قبل از همه چیز بابت فرصتی که با ما دادید تشکر می کنم.

۱-لطفا خودتان را بیشتر معرفی کنید؟

زکریا قربانی هستم متولد سال ۱۳۴۷ در روستای یکنم.

۲- شغل اصلی شما چیست؟

کارمند آموزش و پرورش ناحیه ۲ قزوین.

۳- چه انگیزه‌ای باعث شد به سمت معلمی بروید؟ هدف شما در این مسیر چه بود؟

علاقه در جهت ارتقاء سطح علمی و فرهنگی نسل آینده.

۴- چند سال سابقه دارید و چه درسی را تدریس می‌کنید؟

بیست و هشت سال سابقه دارم و دروس جغرافیا، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی تدریس می کنم.

۵- کلمه جغرافیا به چه معنی است و چه زیرمجموعه‌ای را شامل می‌شود؟

علمی است که رابطه متقابل بین انسان و محیط را مورد بررسی قرار می‌دهد و شامل ۵۰ تا ۶۰ زیرمجموعه می‎باشد. از جمله جغرافیای طبیعی، جغرافیای انسانی، جغرافیای سیاسی، جغرافیای اقتصادی، جغرافیای صنعتی و…

۶- آیا برای تدریس روش خاصی برگزیده ­اید؟

روش مشارکت دانش‌آموزان در کلاس را بیشتر به کار می‌بریم.

۷- دانش ­آموزان را بیشتر به محیط واقعی طبیعت می­ برید یا ترجیح می ­دهید از لوازم و ابزارهای سمعی و بصری در داخل کلاس استفاده کنید؟

چون آموزش و پرورش بودجه‌ای برای انتقال دانش‌آموزان به طبیعت اختصاص نمی‌دهد از روش دوم استفاده می‌کنیم.

۸- برخی از معلمین عزیز، دانش ­آموزان را به تهیه و تحقیق مطالب درسی از اینترنت و غیره تشویق و ترغیب می­ کنند. شما چطور؟

اگر منابع معتبر باشد اشکالی ندارد.

۹- تا حالا در کدام مناطق و شهر و یا روستا تدریس کرده ­اید؟

منطقه آوج، استان تهران و استان قزوین.

۱۰- علاقمند نبودید در منطقه محروم عمارلو تدریس کنید؟

بله اما امکانات لازم برای ارتقا سطح علمی، فرهنگی و هنری خود و خانواده در آن منطقه وجود نداشت.

۱۱- آیا تابحال در کلاس­های خود دانش ­آموزان عمارلویی هم داشته اید؟

بله . چند مورد داشته‌ام.

۱۲- نظر شما راجع به سطح علمی دانش ­آموزان منطقه عمارلو چیست؟

اغلب افراد مناطق کوهستانی از استعداد بالایی برخوردارند اما در بسیاری از موارد به دلیل عدم وجود بسترهای مناسب این استعدادها شکوفا نمی‌شوند.

۱۳- دانش ­آموزان شما تابحال به پست و مقام علمی و یا اداری رسیده ­اند؟

بله.

۱۴- رابطه شما با دانش ­آموزان در کلاس چگونه است؟ در بیرون از مدرسه چطور؟

گروهی از بهترین دوستان من، دانش‌آموزان من هستند.

۱۵- توصیه شما به دانش ­آموزان چیست؟

یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی یا عدم توسعه، میزان مطالعه یا سواد افراد آن جامعه می‌باشد.

ب: هنر

۱۷- آقای قربانی ما مطلع هستیم که شما در کنار شغل معلمی و کشاورزی به همراه فرزندانتان به کارهای هنری مشغولید. لطفاً در این باره برای ما صحبت کنید.

با توجه به اینکه از دوران کودکی علاقه وافری به هنر داشته‌ام لذا در اولین فرصت یعنی پس از مهاجرت از روستا به شهر، به این مهم پرداختم.

۱۸- از کی به هنر روی آوردید و در چه رشته­ های هنری فعالیت می­ کنید؟ (به ترتیب بیشترین فعالیت در آنها)

از ۳۰ سال پیش؛ به رشته خوشنویسی و طراحی و از حدود ۲۵ سال قبل به رشته موسیقی نیز روآوردم.

۱۹- آواز هم می ­خوانید؟

خیر.

۲۰- چه انگیزه­ای و هدفی داشتید و دارید؟ آیا به اهداف هنری خود رسیده­اید؟

انگیزه بنده همان اهمیت و نقشی است که هنر می‌تواند برای رسیدن به کمالات انسانی داشته باشد و اما اگر منطور از هدف پایانی در راه هنر باشد؛ تاکنون کسی به هدف خود نرسیده است.

۲۱- مشوق شما در این زمینه چه کسانی بوده­ اند؟ و یا هستند؟

مشوقی نداشتم و تنها علاقه خودم باعث پیشرفت من بوده است.

۲۲- در زمینه هنری تحصیل کرده ­اید و آموزش هم دیده ­اید؟ پیش کدام استادان؟

تحصیلات آکادمیک خیر ولی در زمینه خوشنویسی؛ از محضر اساتیدی چون استاد پیلیچی در قزوین و استاد ولی‌الهی در تهران و مرحوم فرادی در انجمن خوشنویسان تهران بهره برده‌ام و در زمینه طراحی نیز؛ از محضر استاد قاریان‌پور استفاده نموده‌ام و اما در موسیقی؛ در خدمت اساتیدی چون استاد مهرورز و استاد مرحوم بدیع‌اله فروغی بوده‌ام.

۲۳- چه سبکی کار می­ کنید؟

موسیقی سنتی ایرانی.

۲۴- با چه هنرمندانی سابقه همکاری داشته ­اید؟

تعدادشان زیاد بوده که به دلایل خاص نیازی به نام بردن این عزیزان نمی‌بینم.

۲۵- چه برنامه­ هایی تابحال اجرا کرده ­اید؟

علاوه بر اجراهای متعدد؛ در جشنواره‌های موسیقی استان قزوین، چه به عنوان نوازنده و چه به عنوان سرپرست گروه، حضور فعال داشته‎‌ام.

۲۶- ساختن ساز سخت­ تر است و یا نواختن آن؟

هر کدام وادی جداگانه‌ای دارند اما برای ساختن ساز، علاوه بر مهارت‌های لازم و اطلاعات فیزیک چوب و اصوات، لازم است تا حدودی نوازنده قابلی نیز بود.

۲۷- برای چه کسانی می­ نوازید؟ مکان­های خاصی می­ نوازید یا به عبارتی دیگر مخاطبان خاصی دارید؟

بیشتر تمایل دارم در محیط‌های فرهنگی و هنری این کار صورت گیرد.

۲۸- خودتان بیشتر چه نوع موسیقی ­ای را در تنهایی گوش می­ کنید؟

موسیقی سنتی و فولکلور ایرانی.

۲۹- علاوه بر مدرسه در رشته ­های هنری هم تدریس می­ کنید؟

بله . خوشنویسی و طراحی تدریس می‌کردم ولی در حال حاضر بیشتر به موسیقی و ساخت ساز می‌پردازم.

۳۰- تدریس به دانش ­آموزان راحت­ تر است یا هنرجویان؟ به تدریس در کدام زمینه بیشتر علاقه مندید؟

تدریس برای دانش‌آموزان، مشکلات خاص خودش را دارد زیرا بسیاری از دانش‌آموزان علی‌رغم میل درونی خود، به مدرسه می‌آیند و تمایل چندانی به یادگیری ندارند اما در بخش هنر؛ اغلب افراد با میل و اشتیاق درونی به کلاس آمده و تمایل بیشتری به یادگیری و پیشرفت دارند.

۳۱- آیا تا حالا از بین دانش ­آموزان شما کسانی بوده ­اند که هنرجوی شما نیز باشند؟

بله.

۳۲- رابطه همکاران و مسئولین حوزه اداری شما با هنر شما چگونه است؟

تمام زیادی از آنها علاقه وافری از خود ابراز می‌کنند و دلیل نپرداختنشان به مقوله هنر را نداشتن موقعیت و استعداد خود می‌دانند.

۳۳- تا حالا اداره و مدرسه شما در زمینه هنر، موسیقی و… از شما و یا گروه شما استفاده کرده است؟ یا مخالف فعالیت­ های شما هستند؟ لطفاً توضیح دهید.

بله فراوان اما با دولت‌های مختلف این کار نوسانات زیادی داشته است.

۳۴- چه رابطه­ ای بین معلمی و هنرمندی وجود دارد؟

یک هنرمندی که در زمینه موسیقی فعالیت می‌کند می‌تواند یک نوازنده خوب باشد و یا چند اثر با ارزش از خود بر جای بگذارد. اما قطعاً یک معلم در انتقال مفاهیم هنری به دیگران یا به عبارتی دیگر در تدریس موفق تر خواهد بود.

۳۵- از بین دو واژه “هنرمند معلم” و “معلم هنرمند” کدام را برمی­ گزینید؟ چرا؟

به عقیده بنده یک هنرمند می‌تواند معلم نباشد ولی هر معلمی الزاماً باید هنرمند باشد.

۳۶- به عنوان معلم چه نمره ­ای به کارهای هنری­ تان می­ دهید؟

هیجده

۳۷- چه عواملی موجب موفقیت شما در این زمینه­ ها شده است؟

بدون شک علاقه مهم‌ترین عامل برای موفقیت در هر کاری است اما در راه هنر، تنها داشتن علاقه وافر کافی نیست بلکه باید دوصدچندان پشتکار و ممارست داشت.

۳۸- به نظر شما می­ شود روی نوازندگی و آهنگسازی به عنوان یک شغل حساب کرد؟

در موقعیت فعلی کشور خیر.

۳۹- معلمی در دین و جامعه ما ارزش والایی دارد. تا حدی که شغل معلمی را هم­ طراز شغل انبیاء آورده ­اند. البته راجع به هنر هم همینطور است؛ اما در مورد برخی از رشته­ های هنری (موسیقی، نوازندگی و خوانندگی) وضعیت کمی متفاوت است. در بیشتر موارد نظر حضرات آیات عظام نزدیک به هم است. (برای مثال در مورد تک­نوازی و تک­خوانی زنان) لذا سؤال این است: با توجه به نظر شریعت و مراجع تقلید چطور با این موضوع کنار می­ آیید؟

وقتی انسان در موضوعی به درجه ا‌ی از کمال برسد که بتواند نسبت به افراد کمتر آگاه در آن زمینه صاحب نظر بوده و اهمیت آن را به خوبی درک کند دیگر نیازی به استفتا از فتواهای ضد و نقیظ ندارد.

۴۰- هنر چه تأثیر احتمالی مثبت و یا منفی بر روی افراد و جامعه دارد؟

تاثیر مثبت هنر روی افراد به هیچ عنوان احتمالی نیست بلکه صد درصد اثبات‌شده است. افرادیکه به قول عده‌ای به بی‌راهه می‌روند از جنبه‌های شخصیتی دیگری مشکل دارند.

۴۱- از مشکلات کاری خودتان بگویید.

مهم‌ترین مشکل رویکرد سیاسی به مقوله هنر و موسیقی است.

۴۲- خاطره خاصی در زمینه هنر دارید که برای ما تعریف کنید؟

هنر سراسر خاطره خوش است.

ج: راجع به خانواده

۴۳- چند فرزند دارید؟

دو دختر و یک پسر.

۴۴- آیا آنها هم به رشته ­های هنری علاقه مند هستند و یا فعالیتی در این زمینه دارند؟ آیا شما موجب ترغیب و تشویق آنها به این رشته­ های تحصیلی و یا هنری شده ­اید؟ و یا فعالیت شما در این زمینه­ ها موجب آشنایی و علاقه مندی آنها گشت؟

به صورت تخصصی به موسیقی می‌پردازند. اینجانب فقط در حد امکان بستر لازمه را برای فعالیتشان مهیا کردم که علاوه بر پیشرفت در زمینه های علمی و تخصصی به هنر نیز می‌پردازند.

۴۵- همسر شما چه نظری در زمینه فعالیت­ های هنری شما و فرزندان دارد؟

دیدگاه‌شان مثبت است و همواره مشوق بسیار خوبی در این زمینه بوده است.

۴۶- ایشان چه اندازه در پیشرفت شما و فرزندان تأثیرگذار بودند؟

بی‌شک حمایت ایشان همواره باعث پیشرفت من و فرزندانم شده و خواهد بود.

د: راجع بخش عمارلو

۴۷- نظر شما راجع به تاریخ و جغرافیای عمارلو چیست؟ (جغرافیای طبیعی، سیاسی، انسانی وغیره)

مناطق کوهستانی برای زندگی نیازمند افرادی با اراده و مصمم است و بدون شک با توجه به شرایط سخت جغرافیایی و تنوع آب و هوا و دما در فاصله‌های کوتاه، افراد باید بتوانند خود را با محیط جغرافیایی تطبیق دهند که کاریست بس دشوار و این هم از مردمان بلندهمت عمارلو برمی‌آید. علاوه بر این تاریخ اثبات کرده که مردم این نواحی به راحتی سر تسلیم در مقابل بیگانگان فرود نیاورده‌اند.

۴۸- نظر شما نسبت به زادگاهتان چیست؟

پاسخ سوال قبل دربرگیرنده این سوال نیز می‌باشد ولی در مورد زادگاه خاص، حضور فعال اینجانب در عرصه‌های کشاورزی و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی بیانگر اهمیتی ا‌ست که برای زادگاهم قائلم.

۴۹- شما همزمان با کارهای علمی و هنری به کار کشاورزی هم مشغولید. چطور به همه این امور می ­رسید؟

همه می‎توانند به این امورات برسند درصورتیکه بتوان از وقت استفاده بهینه کرد.

۵۰- از وضعیت کشاورزی در بخش عمارلو بفرمایید.

به دلیل عدم وسعت و پیوستگی زمینهای کشاورزی، تکنولوژی کاربرد چندانی ندارد. علاوه بر آن؛ شیوه‌های انتقال آب و آبیاری نیز بسیار غلط می‌باشد لذا پرداختن به کشاورزی سنتی فقط به دلیل علاقه، قابل توجیه است.

۵۱- شما علاوه بر تهیه و ساخت ۳ عدد تابلوی راهنمای مسافرین در مسیر جیرنده – لوشان؛ تابلوی سر درب بخشداری را نیز بازسازی نمودید. همچنین در جشنواره بازی­های بومی و محلی به ما افتخار دادید و برنامه ­ای را در آن جشنواره اجرا کردید. ضمن تشکر از زحمات شما بفرمایید به نظر شما جشنواره چطور بود؟

جشنواره بسیار عالی برگزار شد، اما برای اجرای موسیقی سنتی نیاز به شرایط و امکاناتی است که متأسفانه در فضای باز امکان آن موجود نبود؛ اما کماکان در زمینه‌های فوق‌الذکر تمایل زیادی به همکاری با نهادهای مختلف آن منطقه دارم.

۵۲- در پایان اگر صحبتی دارید که لازم می­ دانید گفته شود، بفرمایید.

و در پایان از اینکه جنابعالی، بخشی از وقت پرارزش خود را به اینجانب و مقوله هنر اختصاص داده‌اید؛ سپاسگزارم. این نشانگر افق دید بسیار بالای شما و اهمیتی‌ است که برای کار خود و مردم آن منطقه قائل هستید. البته فعالیت های شما بسیار بیشتر از حد انتظار ‌است.

zekariya ghorbani

ViolonDamash93-1 ViolonDamash93-2

*******************************************************

گفتگو با خانم مهسا قربانی

۱– لطفاً خودتان را بیشتر معرفی کنید؟

بنده متولد سال ۱۳۷۱ در استان قزوین هستم. در همان سنین کودکی از طریق پدر با ساز ویلن آشنا شدم. و نهایتاً فراگیری نوازندگی ویلن را به طور جدی از سن ۱۱ سالگی آغاز کردم. هم‌اکنون نیز مشغول به تحصیل رشته موسیقی در دانشگاه تهران هستم.

۲- صراحتاً به ما پاسخ دهید خود را عمارلویی می‌دانید یا قزوینی؟

عمارلویی؛ درست است که در قزوین به دنیا آمده و همچنین در آنجا بزرگ شده‌ام اما هرگز اصالت خود را فراموش نکرده‌ام.

۴- چرا ویلن؟

به دلیل صدای فوق‌العاده زیبا و یکتایش و همچنین توانایی اجرایی بالایی که دارد.

۵- اولین کار رسمی شما چه بود؟ در کجا اجرا کردید؟

اگر درست به یاد داشته باشم اولین اجرای بنده به همراه ارکستری به رهبری آقای کاکاوند در شهر قزوین بوده است.

۶- با کدام گروه یا گروه‌هایی کار می‌کنید؟ آیا برنامه‌ای در سال جاری و آینده نزدیک دارید؟

هم‌اکنون مشغول فعالیت در گروه پیانو تریو هرمس می‌باشم. اولین اجرای این گروه در جشنواره فجر سال ۹۳ بود که خوشبختانه موفق به کسب مقام نیز شد. در خصوص اجراهای بعدی مشغول به برنامه‌ریزی هستیم و قصد داریم در استان‌های مختلف و از جمله گیلان، کنسرت برگزار نماییم.

۷- از آثار و آلبوم‌های گروه خود بگویید؟

در ایران اجراهای موسیقی سبک کلاسیک غرب عمدتاً به طور زنده اجرا می‌شوند و ضبط قطعات به ندرت صورت می‌گیرد زیرا که اکثر آثار بزرگان این سبک، بارها توسط نوازندگان خبره غربی ضبط شده‌اند مگر اینکه قطعات کاملاً جدید بوده و توسط آهنگ‌سازان معاصر نوشته شده باشند. البته ناگفته نماند؛ یکی دیگر از دلایل محدودیت امکان ضبط در ایران، این است که هیچ حمایت مالی از سمت دولت، چه در خصوص ضبط آثار و چه در اجرای زنده آنها، وجود ندارد.

۸- به رشته‌های دیگر هم علاقه دارید؟

بله. فلسفه و جامعه‌شناسی

۹- مشوق شما در زمینه موسیقی چه کسانی بودند و یا هستند؟

پدر و مادر بنده از دوران کودکی تا به الان بزرگترین و تأثیرگزارترین مشوقان من بوده‌اند و به همین خاطر، همواره سپاسگزار آنها خواهم بود.

۱۰- نزد کدام یک از اساتید آموزش دیده‌اید؟

تا قبل از ورود به دانشگاه نزد آقای رضا ملاکاظمی و آقای شمیم موحد آموزش دیدم و با قبولی در دانشگاه تهران از محضر اساتیدی چون دکتر ستاره بهشتی و آقای ایمان فخر بهره بردم.

۱۱- الگوی هنری شما کیست؟

در موسیقی کلاسیک، استانداردها در همه زمینه های موسیقی، تعیین شده‌اند و این سبک از موسیقی از دیرباز تاکنون درحال پیشرفت بوده و هست اما بحث سلیقه شخصی نیز در الگو قرار دادن بزرگان دخیل است و در زمینه های مختلف از قبیل نوازندگی، آهنگسازی، رهبری و… الگوهای متفاوتی می‎‌توان داشت. یکی از الگوهای بنده در نوازندگی ویلن، “شلومو مینتز” می‌باشد.

۱۲- شما سبک خاصی را کار می‌کنید؟

بله. سبک کلاسیک غرب. البته در گذشته سبک موسیقی کلاسیک ایرانی را نیز کار کرده‌ام.

۱۳- سبک نوازندگی شما الهام گرفته از کدام هنرمند است؟ و بیشتر تمایل دارید پیرو سبک کدامیک از هنرمندان باشید؟

این سوال به نوعی مشابه سوال ۱۴ می‌باشد.

۱۴- این روزها بسیاری از اهالی موسیقی سعی در تولید آثاری نوآورانه در موسیقی ایران دارند. آثاری که گاه با اقبال مخاطبین مواجه شده و گاه تبدیل به پروژه‌ای شکست‌خورده می‌شوند. چه دلیلی برای تمایل هنرمندان به نوآوری وجود دارد؟

درست است که اکثر موسیقی دانان در جهت آفریدن لحظاتی زیبا برای مردم و لذت بخشیدن به آنها تلاش می‌کنند اما هیچگاه نباید فراموش گردد که وظیفه تغییر تفکرات مردم و بالا بردن سطح سلیقه شنوایی و موسیقایی مردم مسئولیت والاتری است که موسیقی دانان بزرگ همواره آن را مدنظر داشته‌اند. بنابراین یک موزیسین واقعی فقط به دنبال جذب مخاطب نیست بلکه در کنار آن سعی در نوآوری و کاشتن بذرهای فکری جدید در ذهن مردم دارد.

۱۵- به نظر شما مخاطبین موسیقی سنتی بیشتر است و یا مدرن؟

این سوال کمی گنگ است و بنده نمی‌دانم منظور شما از موسیقی مدرن دقیقا چه می‌باشد؟ سه سبک موسیقی که در ایران بیشتر شناخته‌شده هستند را می‌توان موسیقی کلاسیک ایران (موسیقی سنتی)، موسیقی کلاسیک غرب و پاپ دانست که همواره موسیقی پاپ با مخاطبین بیشتری همراه بوده زیرا که درک آن به مراتب نسبت به دو نوع دیگر دشوارتر می‌باشد.

۱۶- نظر شما راجع به موسیقی بی‌کلام چیست؟

خود بنده با موسیقی بی‌کلام ارتباط بیشتری برقرار می‌کنم. در موسیقی باکلام، بخشی از مسئله انتقال مفهوم به عهده کلام است اما در موسیقی بی‌کلام تمام بار انتقال احساسات بر دوش موسیقی است.

۱۷- عکس‌العمل جامعه ایرانی نسبت به جوامع دیگر در رابطه با هنر و هنرمند چگونه است؟

در جوامع دیگر به دلیل آشنایی اکثر مردم با هنر، درک بهتری نسبت به هنر و هنرمند وجود دارد و ارزشی که این جوامع برای هنر قائلند بسیار در سطح بالاتری نسبت به جامعه ایرانی قرار دارد. البته در جامعه ما هنردوست فراوان است و مردم روز به روز بیشتر از گذشته به هنر علاقه نشان می‌دهند اما این موضوع بسیار متفاوت است از درکی که مردم نسبت به هنر و فراگیری آن دارند. مثلاً آسان پنداشتن مسیر فراگیری هنر نسبت به رشته‌های دیگر، در افکار جامعه ایرانی همچنان به وفور به چشم می‌خورد و این یکی از غلط‌ انگاری‌های آنان در مورد هنر است. در مورد این موضوع به تفصیل می‌توان سخن گفت اما به عرض این نکته بسنده می‌کنم که نباید در مورد این نقص‌های فکری، تنها در میان خود جامعه به دنبال مقصر باشیم بلکه عوامل مختلفی در شکل‌گیری طرز تفکر مردم یک جامعه دخیل‌اند اما با این وجود جای خوشحالی دارد که مردم عزیز ما با وجود تمامی کاستی‌هایی که در شناساندن هنر به آنها وجود دارد، روز به روز بیشتر از گذشته، خود در مسیر شناخت هنر قدم برمی‌دارند.تاریخ و تجربه اثبات کرده است که در ایران، کارهای بنیادین موسیقی بیشتر در همین شرایط صورت گرفته است.

۱۸- البته ما قبلاً گزارشی در زمینه اجراهای شما در ۲۹ و ۳۰ امین جشنواره‌های موسیقی فجر داشتیم. در این مورد بیشتر توضیح دهید؟

در سال۹۲ در بخش استعدادهای جوان جشنواره موسیقی فجر، قطعاتی را به صورت سولو در تالار رودکی اجرا کردم و در سال ۹۳ در بخش رقابتی گروه‌نوازی، به همراه ماهور اربابیان نوازنده پیانو و سالار غفاربجویی نوازنده ویلنسل، در تالار رودکی رپرتواری از دوران کلاسیک، امپرسیون و مدرن را به اجرا گذاشتیم و موفق به کسب مقام سوم شدیم.

۱۹- از دنیای مجازی چقدر استفاده می‌کنید؟

امروزه به هیچ وجه نمی‌توان نقش دنیای مجازی در زندگی مردم را نادیده گرفت و همه ما خواه نا‌خواه بخش اعظمی از فعالیتهای روزمره خود را از طریق دنیای مجازی پیش می‌بریم و البته این امر باعث تسریع در انجام بسیاری از امور شده است.

۲۰- صفحات مجازی چقدر به ارتباط شما با مخاطبانتان کمک کرده است؟

صفحات مجازی در این زمینه بسیار کمک‌کننده بوده‌اند به خصوص برای اطلاع رسانی در مورد اجراها.

۲۱- نظر شما راجع به پایگاه اطلاع رسانی عمارلو (www.ammarlou.ir) چیست؟

این وب سایت در واقع تنها پایگاه اینترنتی است که از طریق آن می‌توان از به‌روزترین اطلاعات فرهنگی، هنری، تاریخی، علمی و… خطه عمارلو مطلع شد.

۲۲- شناختی و ارتباطی با سایر افرادی که از بخش عمارلو در زمینه علمی، ورزشی، هنری و… فعالیت می‌کنند دارید؟

نه متأسفانه

۲۳- دوست دارید به همراه پدر و سایر افراد هنرمند عمارلویی یک برنامه‌ای در بخش عمارلو اجرا کنید؟

متاسفانه بستر چنین کاری فراهم نیست.

۲۴- در صورت امکان از برنامه‌های آتی خود بگید؟

اکنون در حال برنامه‌ریزی برای اجرا در شهرهای مختلف هستیم که احتمالاً اولین اجرا در مرداد ماه ۹۴ در گرگان و رشت می‌باشد. اجراهای بعدی در پاییز ۹۴ در تبریز، اصفهان و شیراز خواهد بود.

۲۵- سخن شما با هم‌ سن و سال‌هایتان؟

تنها سخن ما با جوان‌هایی که دغدغه‌شان موسیقی است، این است که با وجود عدم کاستی‌هایی که در زمینه اجرای موسیقی در کشورمان دیده می‌شود، دلسرد نشوید. فقط به عوامل بیرونی توجه نکنید. نهایت تلاش خود را بکار ببرید و سعی کنید قدمی برای پیشبرد اهداف موسیقی کشورمان بردارید.

بابت همکاری و لطفی که به ما داشتید از شما هم و از جناب آقای قربانی ممنون و سپاسگزاریم. موفق و پیروز باشید.

Mahsa ghorbani (1)

Mahsa ghorbani (2)

 Mahsa ghorbani (3)

Mahsa ghorbani (5)

Mahsa ghorbani (4)

Mahsa ghorbani (5) Mahsa ghorbani (6)

Mahsa ghorbani (7) Mahsa ghorbani (8)

Mahsa ghorbani (10)

Mahsa ghorbani (11) Mahsa ghorbani (12)

Mahsa ghorbani (13)

Mahsa ghorbani (14)

  

نوشته شده توسط umran در یکشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵ ق.ظ

۱ نظر

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    با درود به خانواده هنرمند و با اصالت قربانی
    چقدر آرزومندم که تمام عمارلویی های عزیز و نخبه از تمام نقاط جهان هر چند سال یکبار دور هم جمع شوند و برای اهتزاز پرچم سازندگی در منطقه عمارلوی بزرگ قدم بر دارند. به امید آن روز.

    1. 0

      سلام بر شما
      ممون از لطف و محبت شما هموطن گرامی

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه


+ 6 = 13